Zobrazit minimální záznam

Parametric optimization of balanced cantilever bridge



dc.contributor.advisorVráblík Lukáš
dc.contributor.authorAdam Froněk
dc.date.accessioned2023-03-23T09:34:23Z
dc.date.available2023-03-23T09:34:23Z
dc.date.issued2023-02-16
dc.identifierKOS-1240919164405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/107465
dc.description.abstractPráce se zabývá návrhem trámového mostu budovaného metodou letmé betonáže. Návrh je sestaven parametricky s hledáním optimálního tvaru nosné konstrukce. Rešerše rozebírá technologii letmé betonáže z hlediska návrhu geometrie a postupu výstavby. Empirické vztahy byly doplněny souhrnem mostů a osobní obhlídkou vybraných mostů letmé betonáže v České republice. Reologické vlastnosti betonu jsou definovány podle Eurokódu 2 pro betonové mosty. Do výpočtu je dotvarování zahrnuto funkcí poddajnosti a časově závislá analýza je provedena relaxační metodou. Parametrický model je rozdělen do čtyř dílčích. Příčný řez pro návrh mostovky a šířky komory, konzolový model zohledňující výstavbové stádium, model vahadla pro návrh pilířů a konečný model spojité konstrukce sdruženého rámu. Závěrem je výpočet aplikován na mostní konstrukci.cze
dc.description.abstractThe thesis is focused on a design of girder bridge constructed using balanced cantilever method. The design is set up parametrically with search of optimal form of the superstructure. There are described technicalities of balanced cantilever method from perspective of geometry and construction process. Empirical parameters were supplemented by bridge summary and personal inspection of selected bridges constructed by balanced cantilever method in the Czech Republic. Rheological properties of concrete are defined by Eurocode 2 for concrete bridges. In calculation the creep is implied by compliance function and the time dependent analysis uses relaxation method. Parametrical model is separated into four ones. Cross-section for a model of a upper deck and a box width, cantilever model that represents construction stage, balanced cantilever model for design on piers and final model of continuous rigid frame. Finally the calculation is applied to a bridge structure.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectletmá betonážcze
dc.subjectrelaxační metodacze
dc.subjectparametrická optimalizacecze
dc.subjectbalanced cantilever methodeng
dc.subjectrelaxation methodeng
dc.subjectparametric optimizationeng
dc.titleParametrická optimalizace letmo betonovaného mostucze
dc.titleParametric optimization of balanced cantilever bridgeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2023-02-16
dc.contributor.refereeHolý Milan
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam