Srovnání převodovek typu DHT
Dedicated Hybrid Transmission comparison
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jinen Patel
Supervisor
Kaněra Jaroslav
Opponent
Heřmanová Jolana
Field of study
Advanced PowertrainsStudy program
Master of Automotive EngineeringInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2023-02-13Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zaměřuje na dvě konkrétní mechanická řešení prototypů speciální hybridní převodovky - robotizovaná hybridní převodovka z The University of Victoria a DH-ST 6+2 od firmy Schaeffler. Práce srovnává oba koncepty. Obě převodovky využívají při řazení mezi jednotlivými stupni princip "torque gap filler." Princip spočívá v tom, že elektromotor je integrován do mechanické převodovky tak, aby pomohl vykrýt momentovou mezeru, která nastává při řazení. Z tohoto důvodu je nutné použít elektromotor s dostatečným točivým momentem. Obě převodovky také umožňují pohon vozidla v EV/hybridním režimu, což přispívá k redukci spotřeby paliva a emisí. Mechanická zapojení jsou z hlediska konstrukce a funkce srovnatelná. Řaditelnost/dostupnost provozních režimů je v práci také popsána - ne všechny provozní režimy jsou řaditelné bez momentové mezery. This Diploma work focuses on two particular layouts of Dedicated Hybrid Transmission prototypes – Hybrid Automated Manual Transmission from The University of Victoria and DH-ST 6+2 from Schaeffler. Both concepts are compared in this work. Both transmissions introduce the concept of torque gap filler function during shifting between gears. The idea is to integrate the motor into a mechanical transmission to help bridge the torque gap between shifts. To achieve this, it is necessary to use an electric motor with sufficient torque output. Both transmissions are also used to drive the vehicle in EV/Hybrid mode to reduce fuel consumption and emissions. Layouts are comparable in terms of construction and operation. Shiftability/availability of operating modes will also be investigated - not all operating modes are shiftable without torque interruption.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [456]