ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulace pohonu elektromobilu

Electric Vehicle Powertrain Simulation

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Farhaan Hussain
Supervisor
Mindl Pavel
Opponent
Skarolek Pavel
Field of study
Advanced Powertrains (DD)
Study program
Master of Automotive Engineering (DD)
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Defended
2023-02-13



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na empirickou analýzu elektrického pohonu hnacího ústrojí sestávajícího z asynchronního motoru v různých provozních režimech. Analýza se provádí pomocí dat z provedených testů a jejich následným využitím při softwarové simulaci. Simulace jízdy probíhá na dynamometrickém měřicím systému s manuálním ovládáním pro různé typy scénářů. Podobně je i prováděna simulace s využitím softwarového vybavení MATLAB/Simulink metodou vektorového řízení (FOC). Práce je zaměřena na problematiku optimalizace pracovního režimu elektrického pohonu. V oblasti elektromobilů je účinnost elektrických pohonů klíčovým faktorem pro dojezd. Laboratorní měření byla provedena na experimentálním pracovišti ČVUT - VTP v Roztokách. Simulační model je vytvořen v softwarovém prostředí MATLAB – SIMULINK. 2022a
 
The diploma thesis is focused on theoretical and empirical analysis of an electric powertrain drive comprising of an induction motor in different operating regimes. The analysis is done using a culmination of Test data procurement and cross referencing them partially using software simulation. The drive is run on a Dyno Test Bed using manual control for different operating regimes. Similarly, the simulation is run in MATLAB/Simulink using Field Oriented Control. The work is focused on the problem of electric drive working regime optimisation. In the branch of electric cars electric drives efficiency is key factor for its range. Laboratory measurements were performed at the experimental workplace of CTU - VTP in Roztoky. The simulation model is created in the MATLAB - SIMULINK software environment. 2022a
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/107436
View/Open
PLNY_TEXT (4.851Mb)
PRILOHA (57.94Kb)
PRILOHA (3.095Kb)
PRILOHA (2.598Kb)
PRILOHA (4.280Kb)
PRILOHA (34.22Kb)
PRILOHA (4.892Kb)
PRILOHA (3.708Kb)
PRILOHA (3.783Kb)
PRILOHA (4.621Kb)
PRILOHA (3.934Kb)
PRILOHA (4.672Kb)
POSUDEK (560.9Kb)
POSUDEK (268.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV