ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zobrazování detailních modelů v Unreal Engine

Rendering Detailed Models in Unreal Engine

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Dan Juříček
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Pospíšil Adam
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce
Defended
2023-02-08



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce je analýza nově vytvořené technologie od Unreal Engine 5 nazývaný Nanite Visualed Geometry. A následné porovnání rozdílů mezi použitím tradiční optimalizační technikou nazývanou diskrétní úrovně detailů. Tato práce představuje různé optimalizační techniky a analyzuje funkcionalitu technologie Nanite. Vytvořilo se několik testovacích scének na porovnávání Nanite technologie s různými nastavení...
 
The aim of this thesis is to analyze the newly released technology from Unreal Engine 5 called Nanite Virtualized geometry and to compare its capabilities with the traditional optimization technique known as discrete level of details. This thesis presents a brief introduction to optimization techniques and an analysis of the functionality of Nanite. Several test scenes were created with results comparing Nanite technology in with various settings...
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/107180
View/Open
PLNY_TEXT (16.44Mb)
PRILOHA (24.33Mb)
POSUDEK (655.0Kb)
POSUDEK (184.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [441]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV