Plánování trasy projektu Revolution Train pomocí úlohy obchodního cestujícího
Route Planning for the Revolution Train Project Using Travelling Salesman Problem
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Kristian Matuštík
Supervisor
Borovička Adam
Opponent
Kuncová Martina
Field of study
Aplikace softwarového inženýrstvíStudy program
Aplikace přírodních vědInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíDefended
2022-09-05Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá optimalizací tras projektu Revolution Train metodami pro řešení problému obchodního cestujícího. Za tímto účelem byl vytvořen program v jazyce Java, který pro zadané body na železniční síti nalezne potřebnou matici vzdáleností a následně pro ně trasu optimalizuje. Pro hledání této trasy byla implementována metoda optimalizující náhodná výchozí řešení 2-opt algoritmem, která dokázala pro testovací soubory s velikostí úloh do padesáti dvou bodu spolehlivě nalézt optimální řešení za méně než jednu sekundu. V práci byly programem nejdříve optimalizovány dvě již uskutečněné trasy projektu, pro které byly nalezeny cesty kratší o 13,3 %, resp. 3,7 % původní délky. Na závěr byla navržena trasa pro budoucí tour projektu. This paper focuses on the optimization of the Revolution Train project routes by methods for solving The Traveling Salesman Problem. For this purpose, a Java program has been developed to find the required distance matrix for given points on the rail network and subsequent optimization of the route. A method optimizing random default routes with a 2-opt algorithm was implemented for this purpose, which was able to reliably find the optimal solution in less than one second for test sets with problem sizes up to fifty-two points. The created program was first used to optimize two previous routes of the project, for which routes that were shorter by 13.3 % and 3.7 % respectively were found. Finally, a route was proposed for a future tour of the project.