Dynamická analýza koleje při průjezdu tramvají
Dynamic analysis of tram track
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lucie Semerádová
Vedoucí práce
Bret Ondřej
Oponent práce
Křečková Magdalena
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra železničních stavebObhájeno
2023-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první, rešeršní části, jsou uvedeny možnosti modelování chování kolejnice při průjezdu drážních vozidel a příklady dynamické analýzy a jejich výsledků na železničních drahách v ČR. Druhá, stěžejní část, je zaměřena na provedení praktického měření průhybu kolejnice na tramvajových tratí v Praze, a to včetně vyhodnocení měření a zjišťování korelačních závislostí na daných a sledovaných parametrech. Zatímco měření dynamických účinků na železničních tratích proběhlo již velké množství, odborných měření na tramvajových tratích dosud proběhlo (bylo publikováno) minimum. The work is divided into two main parts. In the first part, the research part, the possibilities of modelling the rail behaviour during the passage of railway vehicles and examples of dynamic analysis and their results on railway lines in the Czech Republic are presented. The second, the main part, is focused on performing practical measurements of rail deflection on tramways in Prague, including the evaluation of measurements and finding correlation dependencies on given and observed parameters. While a large number of measurements of dynamic effects on railway lines have already been carried out, only a minimum number of technical measurements on tram lines have been carried out (published).