Připravenost operátorů Telefonních center tísňového volání 112 na krizovou komunikaci s osobami se suicidální tendencí
The Preparedness of the 112 Emergency Line Operators for Crisis Communication with a Person with Suicidal Tendencies
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jaroslav Ráž
Vedoucí práce
Ralbovská Dana Rebeka
Oponent práce
Fládrová Hana
Studijní obor
Plánování a řízení krizových situacíStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se věnuje problematice telefonních center tísňového volání 112, které jsou součástí Hasičských záchranných sborů krajů v České republice. Téma je zaměřeno na krizovou komunikaci s osobami, které verbalizují suicidální myšlenky a na problematiku jejího řešení ze strany operátorů tísňových linek. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se oblasti integrovaného záchranného systému a postavení telefonních center tísňového volání v rámci Hasičského záchranného sboru a popis zřízení tísňové linky 112. Dále jsou popsány druhy suicidálního jednání, jeho definice, možné příčiny a možnosti řešení včetně komunikace na tísňové lince 112. Praktická část zkoumá míru připravenosti, vlastní prožitky a způsoby vnímání operátorů tísňové linky 112 při hovorech se suicidální tématikou. Sběr potřebných dat je proveden formou anonymního nestandardizovaného dotazníkového šetření a získané údaje jsou po statistické analýze zobrazeny prostřednictvím grafů. K těm se společně s komparací prací jiných autorů pojí diskuze o jednotlivých výsledcích v části diskuze. V jejím závěru jsou navrženy změny, které mohou vylepšit všeobecnou připravenost operátorů na tento druh hovorů a zvýšit tak úroveň řešení jednotlivých případů. This bachelor thesis is dedicated to the 112 emergency call centers problematics, which are part of the Fire Rescue Corps of the regions of the Czech Republic. The topic is focused on crisis communication with people who verbalize suicidal thoughts and on the problematics of its solution by emergency line operators. The theoretical part defines the basic concepts related to the integrated rescue system and the position of emergency call centers within the Fire Rescue Corps and a description of the establishment of the 112 emergency line. The types of suicidal behavior, its definitions, possible causes and possible solutions, including communication on the 112 emergency line, are also described. The practical part examines the rate of readiness, personal experiences and ways of perceiving by the operators of the 112 emergency line in calls with a suicidal theme. The necessary data was collected using the anonymous non-standardized questionnaire form survey and the obtained data are displayed through the form of graphs after statistical analysis. This data, together with a comparison of the thesis of other authors, come with a discussion of the individual results in the discussion section. In its conclusion, there are proposed changes, which can improve the overall readiness of operators for this type of call and increase the level of resolution of individual cases.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [1496]