Studenti se speciálnimi vzdělávacími potřebami na střední odbomé škole z pohledu učitelů.
Students with Special Educational Needs at a Secondary Vocational School from the Perspective of Teachers.
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jitka Nagyova
Supervisor
Mrázková Kateřina
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předložená práce se zabývá inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední odborné škole z pohledu učitelů. Cílem je zlepšení pohledu na inkluzi a větší informovanost. Teoretická část obsahuje základní legislativu týkající se inkluze, vysvětluje pojem inkluze a roli podpůrných zařízení, která by měla podporovat a ulehčit zařazení těchto dětí do běžné výuky. V praktické části nalezneme výsledky výzkumu, který probíhal za pomoci kvantitativní výzkumné metody dotazníkovým šetře-ním, které obsahuje 15 otázek. The presented work seeks to analyze the inclusion of pupils with special educational needs at a secondary vocational school from the perspective of teachers. The aim is to improve the view of inclusion and increase awareness. The theoretical part contains the basic legislation concerning the topic of inclusion, explains the concept of inclusion and the role of inclusion support facilities, which are expected to facilitate the inclusion of children with special educational needs in mainstream education. A survey of over 50 professionals provided surprising data, presented in the practical part of this work. The quantitative research method - a 15 questions questionnaire – was applied.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1228]