ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitální gramotnost učitelů

Digital Literacy of Teachers

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Klára Svobodová
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství odborných předmětů
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá digitální gramotností učitelů, konkrétně je zaměřena na učitele středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou popsány jednotlivé pojmy jako digitální gramotnost a souvislost s ostatními gramotnostmi, digitální technologie, digitalizace. Dále se zaměřuje na využívání digitálních technologií ve výuce. Cílem praktické části je zjistit úroveň využívání digitálních technologií učiteli a míru jejich digitální gramotnosti. Šetření bude provedeno kvantitativní metodou pomocí sestavených dotazníků, dotazováni budou učitele na vybraných středních školách.
 
This bachelor’s thesis deals with digital literacy of teachers specifically it’s focused on high school teachers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describe concepts like digital literacy and the relationship with other literacy, digital technology and digitization. It also focuses on the use of digital technologies in teaching. The aim of the practical part is to find out the level of use of digital technologies by teachers and the level of their digital literacy. The survey will be carried out using a quantitative method using questionnaires, interviewed will be teachers at selected secondary schools.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/104085
View/Open
PRILOHA (389.5Kb)
POSUDEK (210.2Kb)
PLNY_TEXT (1.360Mb)
POSUDEK (205.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1278]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV