Rating Investičních aplikací a strategie retailového investora
Rating of Investment Applications and Strategy of Retail Investor
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Adam Zdvihal
Supervisor
Klesla Arnošt
Opponent
Beran Theodor
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
institut ekonomických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je nalézt nejlepší způsob investování pro retailového investora. Investiční platformy v současnosti vstupují do povědomí stále většího počtu osob a jejich cílovou skupinou jsou právě retailoví investoři. Z toho důvodu bylo nutné daným aplikacím přidělit rating, dle jejich parametrů na základě technických dat. Ten byl udělen na základě metody vícekriteriálního rozhodování, konkrétně za využití Saatyho metody. Pro validitu dat bylo nutné rozdělit retailové investory na základě jejich behaviorálních povah, na jejichž základě jsem definoval 2 skupiny, kterými jsou Racionálně neznalí investoři a Optimističtí investoři. Výsledkem této práce je na základě rozdělení do skupin určit nejvhodnější investiční platformu pro každou ze skupin. The aim of this thesis is to find the best way of investing for a retail investor. Investment platforms are nowadays entering the awareness of more and more people and their target group is retail investors. Hence, it was necessary to assign a rating to the given applications, according to their parameters based on technical data. This was awarded based on a multi-criteria decision making method specifically using Saaty's method. For the validity of the data, it was necessary to divide the retail investors on the basis of their behavioural nature on the basis of which I defined 2 groups which are Rational Ignorant Investors and Optimistic Investors. The conclusion of this paper is to determine the most suitable investment platform for each group based on the grouping.
Collections
- Diplomové práce - 32163 [298]