ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Porovnání vypočtených a dosahovaných výkonů při přistání

Calculated and Measured Landing Performance Data: A Comparison Study

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Martin Krása
Supervisor
Valenta Viktor
Opponent
Hajzler Ota
Field of study
Profesionální pilot
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Znalost stanovení délky přistání je jednou ze základních pilířů předletové přípravy pilota. Za současného stavu je možné tyto výkonnostní charakteristiky u letounu Cessna 172S vypočítat z letové příručky, kde jsou hodnoty naměřeny testovacími piloty pomocí speciální techniky přistání na krátkou dráhu. Této techniky se však za běžného provozu nevyužívá, protože je náročnější z hlediska pilotáže. Lze tedy předpokládat, že za běžného provozu budou tyto hodnoty delší. Rozdíly těchto vzdáleností pak mohou být důležité a kritické zejména na kratších dráhách, a zvláště pak v průběhu výcviku nových pilotů, kteří nemají dostatečnou zkušenost s daným modelem letounu. Cílem této studie je tedy porovnat hodnoty uvedené výrobcem s naměřenými délkami přistání za normálního provozu a stanovit tak koeficient, který bude sloužit k efektivnějšímu a přesnějšímu stanovení očekávané délky pro přistání.
 
The knowledge of landing distance is one of the basic pillars of the pre-flight planning for pilots. As it stands, these performance data for the Cessna 172S aircraft can be calculated from Pilot’s Operating Handbook, where the values are measured by test pilots using a special short field landing technique. However, this technique is not used in normal operations because it is more demanding from a piloting perspective. It can be assumed that in normal operation these values will be longer. Differences in these distances may then be important and critical, particularly on shorter runways and especially during the training of new pilots who are not sufficiently experienced with the aircraft model in question. The aim of this study is to compare the values specified by the manufacturer with measured landing distances in normal operation to establish a coefficient that will be used to determine the expected landing distances with higher efficiency and accuracy.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/104014
View/Open
POSUDEK (424.1Kb)
POSUDEK (2.276Mb)
PLNY_TEXT (1.967Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV