Řídicí strategie víceúrovňových měničů pro aplikace v elektrických pohonech
Control Strategy of Multilevel Converters for Variable Speed Drives
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Norbert Kanaloš
Supervisor
Kobrle Pavel
Opponent
Stejskal Petr
Field of study
Elektrické pohonyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektrických pohonů a trakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
This thesis is focused on the control strategy of the three-level neutral point clamped converter for variable speed drives and is divided into 2 parts. In the theoretical part are presented the conventional typologies of two-level and multilevel converters and modulation techniques that are used to control their output voltage. Further, the mathematical model of the induction motor and reference frames are derived, together with the control strategy of the induction motor. Finally, the struggles of controlling the variable frequency drives are described. The objective of the practical part is to make a functional model of the three-level converter and appropriate control strategy. The simulation model is made in the MATLAB Simulink environment with the use of Simscape library. The conducted simulations are then compared and evaluated This thesis is focused on the control strategy of the three-level neutral point clamped converter for variable speed drives and is divided into 2 parts. In the theoretical part are presented the conventional typologies of two-level and multilevel converters and modulation techniques that are used to control their output voltage. Further, the mathematical model of the induction motor and reference frames are derived, together with the control strategy of the induction motor. Finally, the struggles of controlling the variable frequency drives are described. The objective of the practical part is to make a functional model of the three-level converter and appropriate control strategy. The simulation model is made in the MATLAB Simulink environment with the use of Simscape library. The conducted simulations are then compared and evaluated
Collections
- Diplomové práce - 13114 [139]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Simulace tříúrovňového DC-DC měniče se spínáním v nule napětí
Author: Pavlík Tomáš; Supervisor: Vrána Leoš; Opponent: Žáček Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-09)Tato práce se zabývá problematikou měkkého spínání u kvazirezonančních měničů. Teoretický rozbor vysvětluje důvody jeho užití ve spínaných zdrojích i metody, kterými je měkkého spínání dosaženo. Tyto metody jsou dále ... -
Model pohonu elektromobilu
Author: Špaček Kryštof; Supervisor: Mindl Pavel; Opponent: Sadil Jindřich
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-23)Cílem této práce je vytvoření kompletního modelu elektromobilu pro potřeby určování spotřeby elektrické energie a potažmo i dojezdu elektromobilu na základě známých parametrů. Vstupními parametry pro tento model jsou: ... -
Jízda vozidla s hydrodynamickým měničem
Author: Tomáš Pánek; Supervisor: Kaněra Jaroslav; Opponent: Miláček Ondřej
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-23)Tato bakalářská práce se zabývá historií a funkcí hydrodynamického měniče a jeho vlivem na trakční charakteristiku vozidla. Popsány jsou jednotlivé prvky hydrodynamického měniče, rozdíly oproti hydrodynamické spojce a ...