Zhodnocení vlastností hnacího ústrojí vozidla se zážehovým motorem o malém zdvihovém objemu v reálném provozu
Behaviour of vehicle powertrain with small swept volume SI engine under real conditions
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Mach
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Císař Vojtěch
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá zhodnocením energetických a uživatelských vlastností vozu s malým zdvihovým objemem (konkrétně jde o průměrnou spotřebu paliva a hladinu vnitřního hluku). Byly navrženy a otestovány úpravy automobilu ke zlepšení dotčených vlastností. Úpravy se týkaly aerodynamiky vozu a převodového ústrojí. Automobil byl testován v homologačním a námi vytvořeném reálném cyklu, který byl zaměřen primárně na jízdu po dálnici. Testy byly prováděny teoretickými simulacemi v programu GT-Suite a následně ověřeny reálným měřením. The diploma thesis deals with the evaluation of the energy and user characteristics of a vehicle with a small displacement (specifically, the average fuel consumption and the level of car cabin noise). Modifications to the car were designed and tested to improve the properties under investigation. The modifications concerned the aerodynamics of the vehicle and the transmission system. The car was tested in a homologation cycle and real driving cycle created by us, which was primarily focused on driving on the highway. The tests were carried out by theoretical simulations in the GT-Suite software and subsequently verified by real measurements.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]