Identifikace jízdních stavů ovlivňujících opotřebení sdíleného vozidla
Identification of shared vehicle wear related driving states
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Michal Miletín
Supervisor
Jirovský Václav
Opponent
Kaněra Jaroslav
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se věnuje problematice sledovaní opotřebování vozidla carsharingu a to konkrétně z hlediska detekce událostí, které vozidlo poškozují. Práce popisuje princip a funkčnost softwaru, navrženého pro analýzu dat získaných ze simulačního prostředí. Software se detailně věnuje dvěma případům, při kterých se vozidlo opotřebovává, a to detekcí průjezdu skrze výmol nebo příčný práh a měření zacházení se spojkou u vozidla s manuální převodovkou. Při volbě sledovaných parametrů je kladen důraz na hardwarové možnosti vozidel služby Uniqway. The bachelor's thesis is devoted to the issue of monitoring the wear and tear of a carsharing vehicle, specifically from the point of view of detecting events that damage the vehicle. The work describes the principle and functionality of the software designed for data evaluation based on data obtained from the simulation environment. Finally, the software deals in detail with two cases in which the vehicle wears out. Firstly, detection of passing through a pothole or a speed bump, and secondly measurement of clutch handling in a vehicle with a manual transmission. When choosing the monitored parameters, emphasis is placed on the hardware capabilities of Uniqway vehicles.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]