Konverze vznětového motoru na vodíkový zážehový motor
Conversion of a diesel engine to a hydrogen spark-ignition engine
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
David Červinka
Supervisor
Syrovátka Zbyněk
Opponent
Bortel Ivan
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Smyslem této práce je návrh přestavby vznětového motoru na zážehový motor spalující vodík. Úvodní část práce se věnuje otázce ekologie výroby a spalování vodíku. Samotný návrh je prováděn v programu PTC Creo 4.0 na 3D modelu motoru dodaného výrobcem. Kromě úprav motoru je v práci řešena instalace zapalovacího systému a umístění nezbytných snímačů pro jeho funkci. V závěru práce jsou detailně popsány úpravy jednotlivých komponent. The point of this bachelor thesis is desing of hydrogen internal combustion engine. In the beginning, the focus is on ecological aspects of hydrogen prduction and combustion. The desing itself is made with PTC Creo 4.0 software on 3D engine model provided by manufacturer. Apart from engine modification, ingnition system with necessary components was drafted. Final part of the thesis provides a detailed look on desing of particular components.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [287]