ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Bachelor Theses - 11134
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Bachelor Theses - 11134
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamická analýza mostní konstrukce na vysoké rychlosti

The dynamic analysis of the bridge for high speed

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vojtěch Dynybyl
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Dolejš Jakub
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcí



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce je provedení dynamické analýzy zvoleného mostu na trati Brno Přerov. Pro dosažení cíle je vytvořen 3D numerický model mostu, který je zatěžován modelovými vlaky. Na základě modelu jsou stanovena maximální zrychlení konstrukce v závislosti na rychlosti modelového vlaku až do 360 km/h. Tato zrychlení jsou následně porovnána s mezní hodnotou zrychlení dle normy a je navržena optimalizace mostu.
 
The aim of this bachelor thesis is conducting a dynamic analysis of selected bridge on railway Brno Přerov. A 3D numerical model of this bridge, which is loaded down with model trains, is developed to achieve the aim. Based on the numerical model maximum accelerations are determined depending on the speed of model trains up to 360 km/h. These accelerations are then compared with a limit value in accordance with a norm and an optimalization of the bridge is suggested.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/102793
View/Open
PLNY_TEXT (3.751Mb)
POSUDEK (622.2Kb)
POSUDEK (414.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11134 [598]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV