Přínosy CRM systémů pro neziskový sektor
Benefits of CRM systems for the non-profit sector
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dominika Slaninová
Vedoucí práce
Náplava Pavel
Oponent práce
Pergl Robert
Studijní obor
Informační systémy a managementStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať využitie CRM systému v neziskovom sektore a následne implementovať CRM systém, ktorý má využitie pri evidencii ľudí v núdzi a s tým spojenými procesmi. Teoretická časť sa venuje charakteristike neziskového sektoru v Českej republike, CRM systému a následným namapovaním potrieb neziskových organizácií na funkcionality ponúkané CRM systémom Salesforce. Praktická časť sa zaoberá primárne implementáciou, testovaním a vyhodnotením prínosov implementovaného systé\-mu pre neziskovú organizáciu. This bachelor thesis analyzes purpose of using CRM systems in the non-profit sector and provide implementing of a CRM system that can be used for registration of people in need and related processes. The theoretical part deals with the characteristics of the non-profit sector in Czech republic, the CRM system and a process mapping regarding needs of non-profit organizations to the functionalities offered by the Salesforce CRM system. The practical part deals with the implementation, testing and evaluation of the benefits to the implemented system for non-profit organizations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1729]