Informační systémy v hokejovém klubu HC Smíchov 1913
Information systems in the Smíchov 1913 hockey club
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matěj Černík
Supervisor
Pešek David
Opponent
Náplava Pavel
Field of study
Informační systémy a managementStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V bakalářské práci se zabývám informačními systémy v hokejovém klubu HC Smíchov 1913. Základem práce je popis klubu a jím využívaných systémů. Tento popis zachycuji mimo jiné pomocí jazyka ArchiMate. Situaci zasazuji do kontextu českého sportovního prostředí průzkumem v jiných klubech a analýzou dalších systémů pro sportovní kluby. Na základě získaných znalostí nejdříve navrhuji nový web klubu, pro který také vytvářím specifikaci rozhraní pro získání dat z klubového informačního systému. Zajišťuji implementaci tohoto webu a provádím jeho testování a vyhodnocování. Díky tomuto vyhodnocování zjišťuji, že je web bez potíží použitelný a že oproti původnímu webu došlo k více než trojnásobnému nárůstu návštěvnosti, dvojnásobnému nárůstu zapojení uživatelů a více než 50% zvýšení podílu uživatelů, kteří na webu nalezli požadované informace. Dále se zabývám úpravami využívání informačních systémů klubu. Tyto úpravy navrhuji současně s návrhy změn ve fungování klubu. Značnou část činností (komunikaci, správu souborů, vyhodnocování, řízení změn) navrhuji podpořit službami Microsoft 365. Pro tyto služby navíc vytvářím nástroje pro automatickou správu (zejména pro tvorbu uživatelských účtů, skupin uživatelů a přiřazování uživatelů do těchto skupin). Zbytek činností doporučuji klubu podpořit stávajícím informačním systémem. Ve studii proveditelnosti dalšího rozvoje tohoto systému řeším jednak způsob dalšího využívání systému, jednak uvádím seznam funkčních i nefunkčních požadavků kladených na tento systém. Vedení klubu poskytuji podklady pro výběr jedné z nabízených variant, případně využívání jiného systému. Úpravy vnitřních systémů klubu a jeho webových stránek jsou navzájem propojené. Web na jedné straně získává data z klubového evidenčního systému, na straně druhé zobrazuje osobám v klubu potřebné informace a nabízí nástroje pro správu komunikace v klubu. V rámci celé práce kladu důraz na propojení jednotlivých činností klubu, umožnění jeho dlouhodobého a systematického rozvoje a vyhodnocování všech oblastí fungování klubu. In my bachelor thesis, I deal with the information systems in the hockey club HC Smíchov 1913. The basis of the thesis is a description of the club and its information systems. I capture this description also using the ArchiMate language. I place the situation in the context of the Czech sports environment by researching other clubs and analysing other systems for sports clubs. Based on the gained knowledge, I design a new club website, for which I also create an interface specification for retrieving data from the club information system. I provide the implementation of the website and carry out its testing and evaluation. Through this evaluation, I find that the website is easy to use and that there has been a more than threefold increase in traffic, a twofold increase in user engagement and an increase of more than 50 % in the proportion of users finding the information they want. I also tackle adjustments for using the club's information systems. I propose these adjustments in tandem with changes to the club's operation. I suggest supporting a significant part of the activities (communication, file management, evaluation, change management) by Microsoft 365 services. I also create automatic management tools (in particular for creating user accounts, user groups and assigning users to these groups) for these services. I recommend the club support the rest of the activities with the current information system. In the feasibility study for further development of this system, I address the way of further use of the system and a list of functional and non-functional requirements for the system. In addition, I provide the club management with a basis for selecting one of the offered options or using another system. Modifications to the club's internal systems and its website are interconnected. On the one hand, the web obtains data from the club's record system; on the other hand, it displays necessary information to the club's members and offers tools for managing the club's communication. Throughout the thesis, I emphasise the interconnection of club activities, enabling its long-term and systematic development and evaluation of all club operation areas.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1745]