Integrace digitalizované technické dokumentace leteckého provozovatele
Integration of Digitalized Technical Documentation of Air Transport Operator
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Karel Mündel
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Kála Martin
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomová práce s názvem „Integrace digitalizované technické dokumentace leteckého provozovatele“ je vytvoření a ověření obecného konceptuálního modelu pro zpracování technické dokumentace letadla. Cílem bylo pomocí softwaru Protégé navrhnout obecný konceptuální model a na základě vytvořených dotazů jazykem SPARQL nad datovým vzorkem provozních dat provést jeho validaci. Na základě tohoto modelu pak specifikovat jeho výhody a nevýhody po jeho implementaci do provozu. The topic of this thesis called „Integration of the technical documentation in digital format at an aircraft operator“ is to introduce the steps of design of a general conceptual model of processing of the operational technical data and documentation used in aircraft operation and its verification. The goal was to propose a general conceptual model using the Protégé software to enable the SPARQL language to query the sample of the operational data in order to validate it. Finally, based on the results of validation, the thesis will specify the pros and contras for its implementation in aircraft operation.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]