Návrh alternativního způsobu pro určování rychlosti dopravního prostředku
Design of an alternative method for determining the speed of a vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Georgii Merkulin
Vedoucí práce
Lokaj Zdeněk
Oponent práce
Tichý Tomáš
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav aplikované informatiky v dopravěPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního způsobu pro určování rychlosti dopravního prostředku. V první řadě byla provedena rešerše stávajících způsobu určování rychlosti. Dále pak byl popsán protokol Bluetooth. Následovně byl popsán způsob určení polohy pomoci protokolu Bluetooth Low Energy. Byla navřena metodika pro použití výstupu BLE protokolu za účelem zjištění rychlosti dopravního prostředku. Metodika byla ověřena na testovací lokalitě. Na základě dosažených výsledků pak byly navrženy doporučení pro zlepšení metodiky. This diploma thesis deals with the design of an alternative method for determining the speed of a vehicle. First of all, a search was made of existing methods of determining speed. Next, the Bluetooth protocol was described. The following describes how to determine the position using the Bluetooth Low Energy protocol. A methodology was proposed for using the output of the BLE protocol to determine the speed of a vehicle. The methodology was verified at the test site. Based on the achieved results, recommendations for improving the methodology were proposed.