Návrh adaptivního algoritmu pro virtuální liniové řízení dopravy
Design of Adaptive Algorithm for Virtual Line Traffic Control
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Vacenovský
Supervisor
Lokaj Zdeněk
Opponent
Malý Matěj
Study program
Inteligentní dopravní systémyInstitutions assigning rank
ústav aplikované informatiky v dopravěRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce je návrh adaptivního algoritmu pro virtuální liniové řízení dopravy na dálnicích. První kapitola obsahuje rešerši systémů liniového řízení dopravy, jež jsou aktuálně v provozu. Dále jsou v první kapitole shrnuty přístupy návrhu algoritmů systémů liniového řízení dopravy. Druhá kapitola obsahuje rešerši detekčních prvků, které mohou být využity v rámci návrhu algoritmu VLŘD. Poté následuje popis využitého simulačního SW v rámci této práce. Stěžejním zaměření práce je vlastní návrh řídícího algoritmu a jeho následné ověření v mikroskopické simulaci dopravy. The subject of this diploma thesis is the design of an adaptive algorithm for virtual line traffic control on highways. The first chapter contains a search of line traffic management systems that currently are in operation. Furthermore, the first chapter summarizes the approaches to the design of algorithms for linear traffic control systems. The second chapter contains a search of detection elements that can be used in the design of the VLTC algorithm. This is followed by a description of the simulation software used in this work. The main focus of the work is the design of the control algorithm and its subsequent verification in the microscopic traffic simulation.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Realizace dopravních hřišť v kontextu moderních trendů v silniční dopravě
Author: Dubská Adéla; Supervisor: Kocourek Josef; Opponent: Pidrmanová Zuzana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-09-12)Diplomová práce pojednává o důležitosti dopravní výchovy, o bezpečnosti pohybu dětí po dopravní infrastruktuře, o stavu dětských dopravních hřišť a snaze snižovat nehodovost. Byl také proveden průzkum mezi dětmi, zda jsou ... -
Organizace dopravy a úprava uličního prostoru ve Volgogradské ulici v Liberci
Author: Albert Martin; Supervisor: Šatra Petr; Opponent: Rozsypal Vladislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem diplomové práce "Organizace dopravy a úprava uličního prostoru ve Volgogradské ulici v Liberci" je analýza současných přepravních vztahů v řešené části ulice a v přilehlé oblasti se zaměřením na intenzity, směrovost ... -
Generátor síťového provozu na úrovni aplikačních protokolů
Author: Karafiát Jan; Supervisor: Blažek Rudolf Bohumil; Opponent: Čejka Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-12)Tato práce se zaměřuje na modelování a generování síťového provozu na aplikační úrovni. Zvolený aplikační protokol je HTTP, jehož vybraný behaviorální model je rozšířen o rozlišování MIME typů vestavěných objektů webové ...