ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Možnosti použití Pixel Streamingu pro streamování her ve virtuální realitě

Pixel streaming for streaming games in virtual reality

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Pavel Plotnikau
Supervisor
Pauš Petr
Opponent
Chludil Jiří
Field of study
Webové a softwarové inženýrství
Study program
Informatika 2009
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá využitím pluginu Pixel Streaming herního enginu Unreal Engine 4 v oblasti VR. Jeho hlavním cílem je zjistit, zda je možné pomocí tohoto pluginu streamovat VR hry přes internet ze vzdáleného zařízení do brýlí virtuální reality, jako jsou Oculus Quest a Oculus Quest 2. Během práce byly napsány dva plaginy pro Unreal Engine 4 a rozšířena funkionalita webové stránky, kterou plugin poskytuje. Výsledkem je funkční projekt, který umožní streamování hry z počítače do brýlí v rámci stejné lokální sítě.
 
This bachelor work focuses on the use of the Pixel Streaming plugin of the Unreal Engine 4 game engine in VR. Its main goal is to see if this plugin can be used to stream VR games over the internet from a remote device to virtual reality glasses such as the Oculus Quest and Oculus Quest 2. While working, I had to write two plugins for Unreal Engine 4 and extend the functionality of the website that the plugin provides. The result is a working project that allows streaming of the game from the computer to the glasses within the same local network.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101759
View/Open
PLNY_TEXT (8.810Mb)
POSUDEK (44.89Kb)
POSUDEK (47.19Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18102 [1873]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV