Architektura systému pro analýzu online trhu
Architecture of system for online market analysis
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Otto Vodvářka
Supervisor
Smolka Josef
Opponent
Frajták Karel
Field of study
Softwarové inženýrstvíStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem práce je návrh nové softwarové architektury systému pro zpracování a analýzu velkého množství dat dynamiky online trhu. Data jsou průběžně extrahována z jednotlivých online kanálů pomocí agentů a následně zpracována v centrálním systému pro distribuci koncovým uživatelům pomocí webové aplikace. Aplikace slouží pro podporu manažerského rozhodování v oblasti marketingu a obchodu. Práce analyzuje požadavky klíčových vlastníků na systém, architekturu současného řešení, identifikuje nedostatky a podněty ke zlepšení a navrhuje novou architekturu, kterou následně ověřuje na prototypu. V rešeršní části práce rozebírá možné přístupy pomocí známých archi- tektur s hodnocením silných a slabých stránek. Jako klíčové požadavky na architekturu jsou identifikovány škálování, dostupnost, zpracování velkého objemu dat a flexibilita v dalším rozvoji systému. Práce je zakončena výběrem a zhodnocením vhodné architektury a jejím ověřením v rámci prototypu. The aim of the thesis is to design a new software architecture of a system for processing and analyzing large amounts of online market dynamics data. The data is continuously extracted from online channels using agents and then processed in a central system for distribution to end users using a web application. The application is used to support managerial decisions in marketing and business. The thesis analyses the requirements of key owners for the system, the architecture of the current solution, identifies shortcomings and suggestions for improvement and proposes a new architecture, which is then verified on a prototype. The research part of the thesis discusses possible approaches using known architectures with an assessment of strengths and weak- nesses. The key requirements for the architecture are identified as scalability, availability, big data processing and flexibility in further development of the system. The work concludes with the selection and evaluation of a suitable architecture and its validation in a prototype.
Collections
- Diplomové práce - 13136 [892]