Vývoj brake-by-wire systémů vozu
Brake-by-wire system development
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Veselý
Vedoucí práce
Haniš Tomáš
Oponent práce
Bušek Jaroslav
Studijní obor
Kybernetika a robotikaStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací inovativního Brake-by-Wire brzdného systému pro potřeby současně vznikajícího projektu protypového vozidla skupiny SDS. Hlavním cílem této práce je hardwarová a softwarová implementace Brake-by-Wire jednotky, která může být instalováná do prototypového vozidla a které umožní otestování navržených řídících algoritmů. První část práce je věnována ucelenému přehledu současně dostupných řešení brzdového systému. Druhá část práce se zabývá s vlastní mechanickou konstrukcí a softwarou implementací navrženého Brake-by-Wire řešení. Nakonec jsou navrženy řídící algoritmy pro udržovaní podélné a příčné stability vozu. Pro otestování funkčnosti navržených řídících algoritmů pro udržení stability vozu na skutečné Brake-by-Wire jednotce, je zkonstruován HIL simulátor. Všechny provedené testy ukazují, že navržené řešení je plně funkční a přínaší benefity jakými jsou rychlá a přesná odezva systému, vysoká spolehlivost a zajištění podélné stability vozu i za nepřiznývých jízdních podmínek. This thesis deals with designing and implementing the innovative Brake-by-Wire solution for the currently emerging SDS prototype vehicle project. The main goal of this work is to deliver hardware and software implementation of the Brake-by-Wire unit that can be used for deployment, validation, and verification of developed control algorithms to a real prototype vehicle. The first part of the thesis is dedicated to a comprehensive overview of the available state-of-the-art brake system solutions. The second part is dedicated to the construction and software implementation of the designed innovative Brake-by-Wire unit. Finally, the high-level control laws for maintaining the vehicle's longitudinal and lateral stability are implemented. The HIL simulation setup is developed to test the designed high-level control laws on the real Brake-by-Wire hardware. The performed tests show the functionality and benefits of the proposed brake system solutions, such as fast and precise system response, high reliability, and maintaining longitudinal vehicle stability under various adverse road conditions.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [315]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...