ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metoda loci ve virtuální realitě

Method of Loci in Virtual Reality

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Dominik Pupala
Supervisor
Klán Petr
Opponent
Pavlíček Josef
Field of study
Webové a softwarové inženýrství
Study program
Informatika 2009
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace metody loci ve virtuální realitě. První část práce se zabývá problematikou zmiňované mnemotechnické pomůcky, analýzou jejích interaktivních implementací a vývojem v systému Unreal Engine 4. Druhá část práce představuje návrh a implementaci aplikace pro zařízení HTC Vive. Nakonec je implementace porovnána s tradiční podobou metody loci.
 
The purpose of this bachelor thesis is the design and implementation of the method of loci as a virtual reality application. The first part of this thesis deals with the topic of beforementioned mnemonic device, including the analysis of already existing interactive implementations, and the development inside the Unreal Engine 4. The second part presents design and implementation process of the application for the goal device, HTC Vive. Finally, the application is compared to the traditional form of the method of loci.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101660
View/Open
PLNY_TEXT (16.61Mb)
POSUDEK (47.42Kb)
POSUDEK (49.27Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18102 [1745]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV