Metoda loci ve virtuální realitě
Method of Loci in Virtual Reality
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Dominik Pupala
Supervisor
Klán Petr
Opponent
Pavlíček Josef
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace metody loci ve virtuální realitě. První část práce se zabývá problematikou zmiňované mnemotechnické pomůcky, analýzou jejích interaktivních implementací a vývojem v systému Unreal Engine 4. Druhá část práce představuje návrh a implementaci aplikace pro zařízení HTC Vive. Nakonec je implementace porovnána s tradiční podobou metody loci. The purpose of this bachelor thesis is the design and implementation of the method of loci as a virtual reality application. The first part of this thesis deals with the topic of beforementioned mnemonic device, including the analysis of already existing interactive implementations, and the development inside the Unreal Engine 4. The second part presents design and implementation process of the application for the goal device, HTC Vive. Finally, the application is compared to the traditional form of the method of loci.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1745]