Zobrazit minimální záznam

Generování šachových pozic pomocí neuronových sítí



dc.contributor.advisorKuchař Jaroslav
dc.contributor.authorVladislav Bobko
dc.date.accessioned2022-06-09T22:52:43Z
dc.date.available2022-06-09T22:52:43Z
dc.date.issued2022-06-09
dc.identifierKOS-987296465105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101601
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na návrh a implementaci frameworku pro trénování generativních neuronových sítí architektury GAN za účelem generování šachových pozic. Nejdříve jsou navrhnuty zakódování šachových pozic přo převod do maticové podoby. Poté jsou zvoleny základní typy neuronových sítí pro generátor i diskriminátor. Dále jsou navrženy metriky pro porovnání vstupních šachových pozic s vygenerovanými daty a samotný trénovací framework. Navržené modely byly natrénovány na předzpracovaném datasetu ze serveru Lichess.org v jazyce Python v interaktivním prostředí Jupyter Notebooku. V závěru byly provedeny experimenty a vyhodnocena kvalita navrženého přístupu. V posledním experimentu natrénovaný model zapouzdřující navržené základní typy neuronových sítí generuje až 29,7 % validních šachových pozic.cze
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on design and implementation of GAN architecture training framework for generating chess positions using generative neural networks. First, encodings for input chess positions are designed in order to transform them into a matrix form. Then basic types of neural networks are chosen for both generator and discriminator. Lastly, metrics are designed to compare the input chess positions with generated ones as well as the framework itself. Proposed models were trained on preprocessed dataset from server Lichess.org in Python language in interactive environment of Jupyter Notebook. In the end, experiments were performed and the quality of the proposed approach was evaluated. In the last experiment the trained model encapsulating proposed types of neural networks generates up to 29,7 % valid chess positions.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectgenerativní kontradiktorní sítěcze
dc.subjectšachové úlohycze
dc.subjectgenerování poziccze
dc.subjectPythoncze
dc.subjectgenerative adversarial networkseng
dc.subjectchess puzzleseng
dc.subjectposition generationeng
dc.subjectPythoneng
dc.titleGenerování šachových pozic pomocí neuronových sítícze
dc.titleGenerování šachových pozic pomocí neuronových sítíeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSpěvák Jan
theses.degree.disciplineZnalostní inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam