Věnná města Českých Královen - Prototyp klienta v herním enginu Unreal Engine 4
Dowry Towns of Bohemian Queens - Client prototype in game engine Unreal Engine 4
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Hanna Korniushyna
Supervisor
Chludil Jiří
Opponent
Pauš Petr
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací historické scény ve virtuální realitě na základě dat z datového úložiště. Dalším z cílů této práce je modifikace zásuvného modulu pro generování budov v grafickém editoru Blender. Generované budovy poté budou použity pro tvoření kompletní scény ve VR aplikaci. Aplikace je součástí projektu Věnná města českých královen, proto analýza obsahuje též rozbor podobných závěrečných prací, které jsou věnovány danému projektu a které sloužily jako inspirace pro tuto práci nebo budou použity ve výstupu. Bylo využito privátní API projektu VMČK, které však pro dosažení cíle této práce vyžadovalo několik úprav, proto bylo nutné zahrnout do analýzy popis současného stavu a návrh změn. V závěru analýzy byly sestaveny funkční a nefunkční požadavky pro zásuvný modul a VR klienta. Návrh je zaměřen na průzkum dvou zásuvných modulů, kde byl vybrán vhodnější z těchto dvou modulů, a byly navrženy modifikace. Návrh VR klienta zahrnuje popis vybraných nastavení a použitých technologií. Výstup bakalářské práce je implementován na základě navržených požadavků a obsahuje instalační, uživatelskou a programátorskou příručku. Pro uživatelské testování VR klienta byly vytvořeny vhodné podkladové materiály. This bachelor thesis focuses on the analysis, design and implementation of the historical scene in virtual reality based on data from the data warehouse. Another goal of this work is to modify the plug-in for generating buildings in the graphic editor Blender. The generated buildings will then be used to create a complete scene in the VR application. The application is part of the project Dowry Cities of Czech Queens, so the analysis also includes an analysis of similar final theses, which are related to the project and which served as inspiration for this work or will be used in the output. The private API of the Dowry Cities of Czech Queens project was used, which, however, required several modifications to achieve the goal of this work, so it was necessary to include in the analysis a description of the current state and a proposal for changes. At the end of the analysis, functional and non-functional requirements for the plug-in module and the VR client were defined. The design is focused on the survey of two plug-ins, where the more suitable of these two modules was selected, and modifications were proposed. The VR client design includes a description of selected settings and used technologies. The output of the bachelor thesis is implemented on the basis of the defined requirements and contains an installation, user and programming manual. Suitable testing materials were created for user testing of the VR client.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1729]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Fyzikální model pohonného ústrojí pro vozidlový simulátor
Author: Matěj Hanousek; Supervisor: Rozhdestvenskiy Dmitry; Opponent: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-14)Předmětem diplomové práce "Fyzikální model pohonné jednotky pro vozidlový simulátor" je prozkoumat programovací jazyk Modelica, zjistit jeho výhody, nevýhody, limity a využitelnost. Následně prozkoumat dostupné nástroje ... -
Návrh a konstrukce jednoválcového zážehového motoru
Author: Jakub Novotný; Supervisor: Hořenín Jindřich; Opponent: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-06)Diplomová práce je zaměřená na čtyřdobý jednoválcový přeplňovaný spalovací motor, který má sloužit jako demonstrátor pro zákazníka. V první části diplomové práce je popsána princip a rozdělení spalovacích motorů. Poté je ... -
Porovnání herních platforem Unity a Unreal engine
Author: Čáp Martin; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-23)Předmětem této bakalářské práce je porovnání dvou herních enginů: Unity 3D a Unreal Engine 4. V každém enginu byla vytvořena hra. Porovnání je založeno na nabytých zkušenostech při vývoji obou her. Při tvorbě her byl kladen ...