Stres v učitelské profesi na středních školách
Stress in the Teaching Profession at Secondary Schools
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Andrea Khaurová
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou stresu v učitelské profesi na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část charakterizuje problematiku stresu, definuje příčiny stresu, zátěžové situace pedagogických pracovníků, stresory, příčiny a důsledky zátěží. Praktická část bakalářské práce je založena na dotazníkovém šetření, které zkoumá vliv stresu v prezenční a distanční výuce. Pomocí dotazníku je zjišťováno, jak moc jsou učitelé na gymnáziích a odborných školách stresováni. Z tohoto šetření jsou vyvozeny závěry. The bachelor thesis deals whit the issue of stress in the teaching profession at secondary schools. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part characterizes the issue of stress, it defines the stress factors, stressful situations of teachers, stressors, causes and consequences of stress. The practical part of the bachelor thesis is based on a questionnaire survey which examines the impact of stress in full-time and distance teaching. The questionnaire is used to find out how stressed grammar school and vocational school teachers are. Conclusions are drawn from this research.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]