ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vykreslování noční oblohy

Night Sky Rendering

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michal Pozník
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Bittner Jiří
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem práce je vykreslovací OpenGL aplikace napsaná v C++. Účelem aplikace je vykreslování oblohy v reálném čase včetně všech jejích důležitých prvků. Aplikace je schopna vykreslit oblohu v libovolný okamžik a z libovolné pozice na Zemi. Aplikace vykresluje Slunce, Měsíc, hvězdy, hvězdné pozadí a mapuje barevné tóny, aby scéna více evokovala noc. K tomu se aproximuje také rozptyl světla v atmosféře, v aplikaci lze tedy pozorovat soumrak, rozbřesk, ale i modré zbarvení oblohy během dne. Uživatel může za běhu aplikace měnit parametry ovlivňující pozice těles na obloze a výsledný vzhled oblohy. Aplikace používá freeglut a glew.
 
The matter of this thesis is a rendering OpenGL application written in C++. The application aims to render the sky in real-time, including all its essential features, and can also render the sky at any given moment and from any given location on Earth. The application renders the Sun, the Moon, the stars, the background of the stars and maps the color tones so that the scene would feel more like at night. Additionally, the scattering of light in the atmosphere is approximated, so several further phenomena can be observed in the app, like dusk, dawn, and the blue color of the sky during the day. The user can change the parameters influencing the location of the rendered objects on run-time. The application uses freeglut and glew.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101339
View/Open
PLNY_TEXT (29.72Mb)
PRILOHA (2.090Mb)
PRILOHA (12.82Mb)
PRILOHA (13.65Mb)
POSUDEK (754.2Kb)
POSUDEK (223.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [428]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV