Nástroj pro automatickou identifikaci sítě Automotive ethernet
Automotive Ethernet Network Identification Tool
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Komínek
Supervisor
Sobotka Jan
Opponent
Pospíšil Tomáš
Field of study
SoftwareStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je prozkoumat současné nástroje na automatickou analýzu funkcí řídící jednotky a implementovat nový ná-stroj, který bude identifikovat parametry současné techonologie Automotive Ether-net a provede scan podporovaných funkcí. Nejdříve se seznámíme s použitými tech-nologiemi a podíváme se na nástroje pro sběrnici CAN. V další kapitole zjistíme jak odhalit IP adresu ECU a ve zbytku práce se podíváme na návrh, implemen-taci a testování nového nástroje. Na konci zhodnotíme výsledek práce a navrhnu pří-padné možnosti na vylepšení. Aim of this thesis is to analyze current tools that perform automatic analysis of an ECU, provide theoretical information about DoIP and UDS, and implement a new tool that would automatically identify Automotive Ethernet network and scan some supported services on ECU. Firstly we explore what technologies are used and than we look at tools, that were developed for previous technology CAN. Next chapter describes methods to discover IP address of an ECU and in the rest of the thesis we describe how to design, implement and test this application. At the end, we evaluate results and suggest some possible future improvements.
Collections
- Bakalářské práce - 13136 [1123]