Společenská hra ve virtuální realitě s využitím prvků arteterapie
Multiplayer game in virtual reality using elements of art therapy
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tereza Preislerová
Vedoucí práce
Žákovská Uršula
Oponent práce
Sedláček David
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat společenskou hru ve virtuální realitě, která by využívala výtvarnou tvorbu jako hlavní herní mechaniku a příznivě působila na skupinovou dynamiku hráčů. Inspirace byla čerpána z průběhu skupinové arteterapie, rešerše existujících aplikací a uživatelského výzkumu. V práci jsou popsána témata využívaná při arteterapii, provedená rešerše existujících řešení se soustředila na hry využívající výtvarnou tvorbu nebo podporující skupinovou dynamiku. Cílem uživatelského výzkumu bylo zjistit, jaký má cílová skupina mladých lidí vztah ke kresbě a jaké další tvůrčí aktivity by bylo vhodné do hry zapojit. Návrh byl implementován v herním enginu Unity, výsledkem je funkční prototyp pro 2-4 hráče, kteří mohou společně kreslit ve 3D prostoru volně, nebo dle zadání v časovém limitu. Součástí práce je dále popis průběhu a vyhodnocení závěrečného uživatelského testování, které ukázalo, že vytvořená hra ve virtuální realitě má potenciál zlepšování vztahů ve skupině, a to zejména pro hráče, kteří se nemohou potkat v reálném světě. The aim of this thesis was to design and implement a social game in virtual reality that would use art as the main game mechanics and have a positive effect on the group dynamics of the players. The basic theory of group art therapy, review of existing solutions and conducted user research were used as an inspiration and reference for the design of the proposed final application. The thesis describes themes used in art therapy and overview of games, focusing on art games and games that improves team dynamics. The aim of the user research was to find out how the target group of young people feel about drawing and which other creative activities could be included to the game. The design was implemented in the Unity game engine, resulting in a working prototype for 2-4 players who can draw together in a 3D space freely, or according to the assignment within the time limit. The work also includes a description of the process and evaluation of the final user testing, which showed that the created virtual reality game has the potential to improve group dynamics, especially for players who cannot meet in the real world.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]