ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metody plánování pohybu pro rozkládání hlavolamů

Motion Planning for Disentanglement of Puzzles

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Vojtěch Volprecht
Vedoucí práce
Vonásek Vojtěch
Oponent práce
Košnar Karel
Studijní obor
Základy umělé inteligence a počítačových věd
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra kybernetiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Plánování cesty, známé také jako plánování pohybu, je jedním z nejzákladnějších problémů robotiky. Tato práce kombinuje jak algoritmickou část plánování, tak využití geometrických vlastností prostředí. Mezi geometrické vlastnosti patří ty, které nám pomáhají řešit hlavolam rychleji. K tomu jsme použili heuristiku. Nakonec jsme nakonfigurovali RDT algoritmus k nalezení cesty. Výsledky ukazují, že algoritmus, který využívá i ty nejmenší znalosti o prostředí, je lepší a rychlejší než samotný algoritmus bez jakýchkoli vnějších informací.
 
Path planning, also known as motion planning, is one of the most fundamental problems in robotics. This work combines both the algorithmic part of planning and the use of geometric properties of the environment. Geometric properties include those that help us solve the puzzle faster. We used heuristics to do that. After all, we configured our Rapidly-exploring random dense tree to find the path. The results show that the algorithm that uses even the slightest knowledge about the environment is better and faster than the algorithm itself without any external information.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101274
Zobrazit/otevřít
PRILOHA (14.77Mb)
PRILOHA (24.93Mb)
PRILOHA (44.45Mb)
POSUDEK (98.01Kb)
PLNY_TEXT (8.726Mb)
POSUDEK (138.6Kb)
POSUDEK (121.2Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13133 [787]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV