Připravenost školy na krizové situace
School Preparedness for Crisis Situations
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Stanislav Čežík
Supervisor
Kovaříková Miroslava
Opponent
Šírová Eva
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem předložené práce je ověřit připravenost vybraných škol v oblasti zajiš-tění bezpečí žáků se zaměřením na vniknutí cizí osoby do školy jako klíčového prv-ku před útokem aktivního střelce. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktic-kou Teoretická část na základě práce s odbornou literaturou představuje hlavní běžná rizika ve školách, tak i vybrané mimořádné situace. Praktická část formou kvalitativního šetření metodou pozorování zjišťuje zabezpečenost vybraných škol různých vzdělávacích stupňů. Na základě pozorování jsou zformulována doporu-čení pro vybrané školy The aim of the presented work is to verify the readiness of selected schools in the field of ensuring the safety of students with a focus on the intrusion of a stran-ger into the school as a key element before the attack of an active shooter. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part based on work with professional literature presents the main common risks in schools, as well as selected emergencies. The practical part, in the form of a qualitative survey using the method of observation, determines the security of selected schools of various levels. Based on the observations, recommendations for selected schools are formu-lated.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1261]