Tento soubor obsahuje návod k pouzití aplikace. //////////////////////////////////////////////////////////// I. Spuštění aplikace Důležité: ke spuštění je třeba mít na počítači nainstalován Java Development Kit, verze min. 1.7 Postup: 1. Spusťte příkazovou řádku 2. Navigujte do složky se souborem application.jar (na CD leží ve složce Aplikace/jar) 3. zadejte do příkazové řádky následující: java -cp application.jar cz.fel.cvut.pro.Main 4. Spustí se aplikace Poznámka: Pokud soubor application.jar kopírujete do jiné složky, je třeba do té samé složky také zkopírovat adresáře lib/ a resources/ //////////////////////////////////////////////////////////// II. Vytvoření nového projektu Postup: 1. Spusťe aplikaci 2. Stiskněte kulaté tlačítko v levém horním rohu aplikace 3. Vyberte možnost Vytvořit projekt / Create project 4. Otevře se dialog s průzkumníkem 5. Vyberte složku, kterou si přejete učinit jako "projektovou". Pokud si přejete vytvořit novou složku, stiskněte tlačítko pro vytvoření složky, umístěné napravo nahoře. 6. Potvrďte. 7. Do vybrané složky se vytvoří pod-adresáře "config" a "results". //////////////////////////////////////////////////////////// III. Otevření existujícího projektu Postup: 1. Spusťe aplikaci 2. Stiskněte kulaté tlačítko v levém horním rohu aplikace 3. Vyberte možnost Otevřít projekt / Open project 4. Otevře se dialog s průzkumníkem 5. Vyberte složku, která je vytvořená jako projektová (obsahuje adresáře "config" a "results") 6. Potvrďte. 7. Otevře se projekt //////////////////////////////////////////////////////////// IV. Změna jazyka Postup: 1. Vyberte v aplikaci záložku Nastavení / Settings 2. Stiskněte tlačítko Lokalizace / Locale 3. Vyberte jeden jazykový soubor ze seznamu a potvrďte. 4. Objeví se upozornění, že je třeba aplikaci vypnout a zapnout. 5. Restartujte aplikaci 6. Jazyk je nyní změněn. //////////////////////////////////////////////////////////// V. Vytvoření robota s přihlášením Poznámka: Předpokládáme, že je aplikace spuštěna a je otevřen projekt 1. Vyberte možnost Vytvořit robota (Vlevo nahoře) 2. Otevře se formulár. Automaticky je vybrána strategie S přihlášením 3. Zadejte URL crawlované webové adresy (musí obsahovat přihlašovací formulář) 4. Vyplňte přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo, kterým se přihlašujet na zadané adrese) 5. Dále zadejte odkaz, který na daném portálu slouží k odhlášení 6. Nakonec je třeba vyplnit XPath cesty k jednotlivým HTML elementům v přihlašovacím formuláři, které slouží pro zadání přihlašovacích údajů 7. Po vyplnění údajů v bodech 3-6, stiskněte tlačítko Vytvořit robota 8. V seznamu robotů se objeví nová položka pro právě vytvořeného robota 9. Nyní můžete buďto vytvořit dalšího robota, nebo zavřít formulář tlačítkem OK //////////////////////////////////////////////////////////// VI. Vytvoření anonymního robota 1. Vyberte možnost Vytvořit robota (Vlevo nahoře) 2. Zadejte URL crawlované webové adresy 3. Vyberte strategii Anonymní 4. Stiskněte tlačítko Vytvořit robota //////////////////////////////////////////////////////////// VII. Vyhledávání - nalezení elementů s daným jménem Poznámka: Pro tuto fázi je třeba mít již stažené nějaké stránky v projektové složce 1. Stiskněte tlačítko Vyhledat elementy podle názvu 2. Otevře se formulář pro zadání testovaných stránek (stránky, které budou prohledávány) 3. Stiskněte tlačítko Nahrát složku 4. Objeví se okno s možností výběru ze složek, které jsou uloženy v projektové složce 5. Vyberte složku a potvrďte 6. V horním seznamu formuláře se objeví seznam všech stažených webových stránek, uložených ve složce (protože webové stránky jsou jmenovány podle jejich přístupové adresy, často obsahující znak "/", je tento znak nahrazen řetězcem "(SLASH)") 7. Pokud si přejete prohledávat jen některé stránky, můžete je explicitně v seznamu označit. Pro prohledávání všech, neoznačujte žádnou. 8. Vyberte složku, do které se uloží vygenerovaný HTML report s výsledky analýzy (popř. vytvořte novou pomocí tlačítka Vytvořit složku) 9. Zadejte název elementu, který chcete vyhledat 10. Analýzu spustéte tlačítkem Spustit analýzu 11. Výsledek je vygenerován do vybrané cílové složky. Můžete také výsledek zobrazit pomocí tabulky v aplikaci. //////////////////////////////////////////////////////////// VIII. Vyhledávání - ostatní V ostatních případech je postup stejný, pouze se liší vstupní hodnoty pro jednotlivé techniky vyhledávání V případě techniky "Identifikovat nevalidní stránky" je třeba zadat poměr nevalidních:všech HTML elementů na stránce. Toto číslo bude často velmi malé (například 0,0005). Aplikace poté vyhledá všechny stránky, které odpovídají poměru, který je větší nebo roven zadanému poměru. V případě pro hledání stránek pomocí množiny zadaných regulárních výrazu, dojde k nalezení všech stránek, které splňují nalezení výskytů podle zadaných regulárních výrazů a podle zadané podmínky: 1. AND - na prohledávané stránce se musí pro každý regulární výraz objevit alespoň jeden výskyt 2. OR - na prohledávané stránce se musí pro alespoň jeden ze zadaných regulárních výrazl objevit alespoň jeden výskyt