Videohra pro školení BOZP
A videogame for OHS training
dc.contributor.advisor | Kovářík Michal | |
dc.contributor.author | Filip Jirásek | |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T23:51:51Z | |
dc.date.available | 2022-02-10T23:51:51Z | |
dc.date.issued | 2022-02-10 | |
dc.identifier | KOS-1198096194305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/99810 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá možnosti školení zahraničních stavebních dělníků v oblasti BOZP s využitím na míru navržené mobilní vzdělávací videohry. V teoretické části autor zpracoval rešerši, zaměřenou na základní informace ohledně školení a aktuálního stavu požadavků na BOZP v českém stavebnictví, dále pak provedl průzkum dostupných vzdělávacích videoher, využívaných pro edukativní účely. Na základě rešerše se stanovily čtyři hypotézy ohledně využití videoher pro školení BOZP. V navazující části byla autorem práce s využitím softwaru Godot a Blender vytvořena originální mobilní vzdělávací videohra BOZP v KAPSE v0.1, zaměřená na osvojení zásad bezpečnosti práce při provádění zemních prací, která byla následně otestována na skupině zahraničních stavebních dělníků. Jejich výsledné znalosti BOZP byly dále porovnány v kontrolním testu s referenční skupinou pracovníků, proškolenou běžně používanou metodou prezentace s výkladem. Diplomová práce detailně popisuje jednotlivé kroky experimentu od přípravy stanovení parametrů mobilní vzdělávací videohry, přes její návrh, až po samotný průběh testování. V závěru pak autor provedl analýzu výsledků pomocí statistických a vícekriteriálních metod a vyhodnotil naplnění hypotéz z teoretické části. | cze |
dc.description.abstract | This thesis studies possibilities of training foreign construction workers in OHS using a custom-designed mobile educational video game. In the theoretical part, the author conducted research focused on basic information regarding training and the current state of OHS requirements in the Czech construction industry, and then did a survey of available video games used for educational purposes. Based on the research, four hypotheses were established regarding the use of video games for OHS training. In the follow-up part, the author of the thesis created an original mobile educational video game BOZP v KAPSE v0.1, focused on learning principles of OHS in earthworks, using Godot and Blender software, which was then tested on a group of foreign construction workers. Their results of OHS knowledge were then compared in a test with a reference group of workers trained using a commonly used presentation with interpretation. The thesis describes in detail individual steps of the experiment from a parameters preparation of the mobile educational video game, through its design, to the actual course of testing. In conclusion, the author analyzed results using statistical and multi-criteria methods and evaluated a validity of hypotheses from the theoretical part. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | BOZP | cze |
dc.subject | školení | cze |
dc.subject | game-based learning | cze |
dc.subject | videohra | cze |
dc.subject | serious game | cze |
dc.subject | Godot | cze |
dc.subject | OHS | eng |
dc.subject | training | eng |
dc.subject | game-based learning | eng |
dc.subject | video game | eng |
dc.subject | serious game | eng |
dc.subject | Godot | eng |
dc.title | Videohra pro školení BOZP | cze |
dc.title | A videogame for OHS training | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Poláček Jaromír | |
theses.degree.discipline | Příprava, realizace a provoz staveb | cze |
theses.degree.grantor | katedra technologie staveb | cze |
theses.degree.programme | Stavební inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 11122 [607]