Stabilní hasicí zařízení v garážích
Fixed Extinguishing Systems in Garages
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Anna Vlasáková
Supervisor
Pechová Pavla
Opponent
Pavlík Tomáš
Study program
Integrální bezpečnost stavebInstitutions assigning rank
katedra technických zařízení budovRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá stabilním hasicím zařízením a požáry osobních automobilů se zaměřením na alternativní pohony v uzavřeném prostoru hromadné garáže. Práce je rozdělena na tři základní části. V první teoretické části je řešena rešerše stabilního hasicího zařízení, zejména sprinklerového typu, u kterého jsou popsány jednotlivé součásti systému a následuje stručný popis ostatních druhů stabilního hasicího zařízení. Druhá teoretická část se zaměřuje na hromadné garáže a osobní automobily, legislativní požadavky vztahující se na hromadné garáže z hlediska instalace stabilních hasicích zařízení a stále více využívaná vozidla s alternativními pohony. Zmíněny jsou také výraznější požáry garáží. Dále se věnuje změnám v konstrukci osobních automobilů, které mohou ovlivnit průběh požáru, a rizikům přicházejícím společně s vývojem nových technologií alternativních pohonů. Konkrétně se práce zaměřuje na plynné, elektrické a vodíkové pohony. Popisuje charakter požáru osobního automobilu a velkorozměrové požární zkoušky proběhlé v posledním desetiletí se zaměřením na novější automobily a automobily s alternativními pohony. V poslední části byl vytvořen model požáru osobního automobilu v prostoru hromadné garáže v programu Fire Dynamics Simulator (FDS). Byly vybrány tři okrajové podmínky, u kterých bylo zjišťováno, jaký mají vliv na rychlost otevření sprinklerových hlavic. This thesis studies fixed extinguishing systems and passenger car fires focusing on alternative fuels in closed indoor car parks. The thesis consists of three parts. The first part describes a fixed extinguishing system with a focus on sprinkler systems in detail. It is followed by a brief description of other fixed extinguishing systems. The second part focuses on indoor car parks and passenger cars, law requirements for installed SHZ in indoor car parks and still more and more used cars with alternative fuels. An overview of fires in indoor car parks is included. Further are studied changes in passenger car construction changes, focusing on how they influence fire running and fire risks incoming together with new alternative fuels development. To be more specific, the thesis is focused on gaseous, electric and hydrogen fuels. It describes characteristics of a passenger car fire and full-scale tests in the last decade focusing on new cars and cars with alternative fuels. The last part presents a novel model of a passenger car fire in an indoor car park created using Fire Dynamics Simulator (FDS) software. There is also researched the influence of three selected boundary conditions parameter changes on the opening time of the sprinklers.
Collections
- Diplomové práce - 11125 [496]