Vliv konstrukčního uspořádání betonových mostů na celkové náklady na provedení a údržbu během jejich životnosti
Influence of the detailing arrangement of concrete bridges on total costs of execution and maintenance during their service life
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Vlk
Vedoucí práce
Vráblík Lukáš
Oponent práce
Mukařovský Jan
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza vlivu konstrukčního uspořádání silničních betonových mostů na náklady na jejich pořízení a na jejich údržbu. Tyto náklady může velkou měrou ovlivnit to, jestli je most integrovaný nebo dilatovaný. Pro účely definování výhod a nevýhod různých konstrukčních řešení je provedena multikriteriální analýza databází mostních objektů. Na základě této analýzy dochází k vyhodnocení ideálních uspořádání, která jsou pak aplikována na návrh běžného dálničního nadjezdu a porovnána s obdobným, ale konvenčním řešením. V rámci práce je též předloženo základní teoretické pozadí návrhu integrovaných mostů. Součástí práce je hrubý návrh dilatovaného mostu a podrobnější návrh integrovaného mostu s příslušnými výkresy. The main goal of the master thesis is an analysis of an influence of the detailing arrangement road concrete bridges on their initial costs and maintenance costs. Those costs can be highly affected by the fact, if the bridge is integral, semi-integral or expanding. For the purpose of definition of advantages and disadvantages of different detailing arrangement, the multi-criteria analysis of bridge databases is done. Based on this analysis, an evaluation of the ideal arrangement is done. This arrangement is then used for a design of an ordinary highway overbridge and compared with a similar but conventional solution. There is a basic theoretical background of a design of an integral bridge performed within this work. A rough design of the expanding bridge and more elaborate design with relevant drawings of the integral bridge are part of this work, too.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [446]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)