Vliv konstrukčního uspořádání betonových mostů na celkové náklady na provedení a údržbu během jejich životnosti
Influence of the detailing arrangement of concrete bridges on total costs of execution and maintenance during their service life
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Vlk
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Mukařovský Jan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza vlivu konstrukčního uspořádání silničních betonových mostů na náklady na jejich pořízení a na jejich údržbu. Tyto náklady může velkou měrou ovlivnit to, jestli je most integrovaný nebo dilatovaný. Pro účely definování výhod a nevýhod různých konstrukčních řešení je provedena multikriteriální analýza databází mostních objektů. Na základě této analýzy dochází k vyhodnocení ideálních uspořádání, která jsou pak aplikována na návrh běžného dálničního nadjezdu a porovnána s obdobným, ale konvenčním řešením. V rámci práce je též předloženo základní teoretické pozadí návrhu integrovaných mostů. Součástí práce je hrubý návrh dilatovaného mostu a podrobnější návrh integrovaného mostu s příslušnými výkresy. The main goal of the master thesis is an analysis of an influence of the detailing arrangement road concrete bridges on their initial costs and maintenance costs. Those costs can be highly affected by the fact, if the bridge is integral, semi-integral or expanding. For the purpose of definition of advantages and disadvantages of different detailing arrangement, the multi-criteria analysis of bridge databases is done. Based on this analysis, an evaluation of the ideal arrangement is done. This arrangement is then used for a design of an ordinary highway overbridge and compared with a similar but conventional solution. There is a basic theoretical background of a design of an integral bridge performed within this work. A rough design of the expanding bridge and more elaborate design with relevant drawings of the integral bridge are part of this work, too.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [422]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)