Zobrazit minimální záznam

Vehicle active suspension control system



dc.contributor.advisorLiškář Petr
dc.contributor.authorJiří Minarik
dc.date.accessioned2022-01-26T23:51:58Z
dc.date.available2022-01-26T23:51:58Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.identifierKOS-1064879479905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99204
dc.description.abstractBezpečnostní systémy jako ESP a ABS jsou omezeny saturací sil v kontaktní ploše pneumatik. Active Camber Control může aktivně měnit saturaci a tím poskytovat vyšší hodnocení v bezpečnosti a výkonu auta. Tato práce poskytuje komplexní studii požadavků na takový camber aktuátor. Kromě toho je vytvořen rámec, který využívá komerčně dostupná měřicí zařízení a je využit k odvození regulátorů nápravy a dynamiky vozidla, které fungují bez zásahu řidiče. Výsledkem je vozidlo s vyšším maximálním příčným zrychlením, stabilitou a účinností v zatáčkách a potlačením rušení, které platí v celém rozsahu různých variací zatížení, umístění těžiště a dalších okrajových podmínek definovaných v této práci.cze
dc.description.abstractSafety systems like ESP and ABS are limited by the saturation of the forces in the contact patch. The Active Camber Control can actively change the saturation and thus provide higher safety and performance rankings. This thesis provides a comprehensive study of the requirements of such a camber actuator. Furthermore, a framework that uses commercially available measurement devices is established and used to develop suspension and vehicle dynamics controllers that operate without driver intervention. The result is a vehicle with higher maximal lateral acceleration, cornering stability and efficiency, and disturbance rejection that holds across the whole range of the different load variations, CG locations, and other boundary conditions defined in this thesis.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAktivní řízení odklonu kolacze
dc.subjectaktivní bezpečnostcze
dc.subjectrobustnostcze
dc.subjectokrajové podmínkycze
dc.subjectpřebuzení autacze
dc.subjectLQRcze
dc.subjectaktuátor odklonu kolacze
dc.subjectpřizpůsobení modelucze
dc.subjectjednostopý modelcze
dc.subjectdvoustopý modelcze
dc.subjectnápravacze
dc.subjectMacPhersoncze
dc.subjectlichoběžníková nápravacze
dc.subjectActive Camber Controleng
dc.subjectactive safetyeng
dc.subjectrobustnesseng
dc.subjectboundary conditionseng
dc.subjectover-actuationeng
dc.subjectLQReng
dc.subjectcamber actuatoreng
dc.subjectmodel matchingeng
dc.subjectsingle trackeng
dc.subjecttwin trackeng
dc.subjectsuspensioneng
dc.subjectMcPhersoneng
dc.subjectdouble wishboneeng
dc.titleŘídicí systém pro aktivní podvozek vozidlacze
dc.titleVehicle active suspension control systemeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBušek Jaroslav
theses.degree.disciplineSystémy a řízenícze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam