Řídicí systém pro aktivní podvozek vozidla
Vehicle active suspension control system
dc.contributor.advisor | Liškář Petr | |
dc.contributor.author | Jiří Minarik | |
dc.date.accessioned | 2022-01-26T23:51:58Z | |
dc.date.available | 2022-01-26T23:51:58Z | |
dc.date.issued | 2022-01-26 | |
dc.identifier | KOS-1064879479905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/99204 | |
dc.description.abstract | Bezpečnostní systémy jako ESP a ABS jsou omezeny saturací sil v kontaktní ploše pneumatik. Active Camber Control může aktivně měnit saturaci a tím poskytovat vyšší hodnocení v bezpečnosti a výkonu auta. Tato práce poskytuje komplexní studii požadavků na takový camber aktuátor. Kromě toho je vytvořen rámec, který využívá komerčně dostupná měřicí zařízení a je využit k odvození regulátorů nápravy a dynamiky vozidla, které fungují bez zásahu řidiče. Výsledkem je vozidlo s vyšším maximálním příčným zrychlením, stabilitou a účinností v zatáčkách a potlačením rušení, které platí v celém rozsahu různých variací zatížení, umístění těžiště a dalších okrajových podmínek definovaných v této práci. | cze |
dc.description.abstract | Safety systems like ESP and ABS are limited by the saturation of the forces in the contact patch. The Active Camber Control can actively change the saturation and thus provide higher safety and performance rankings. This thesis provides a comprehensive study of the requirements of such a camber actuator. Furthermore, a framework that uses commercially available measurement devices is established and used to develop suspension and vehicle dynamics controllers that operate without driver intervention. The result is a vehicle with higher maximal lateral acceleration, cornering stability and efficiency, and disturbance rejection that holds across the whole range of the different load variations, CG locations, and other boundary conditions defined in this thesis. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Aktivní řízení odklonu kola | cze |
dc.subject | aktivní bezpečnost | cze |
dc.subject | robustnost | cze |
dc.subject | okrajové podmínky | cze |
dc.subject | přebuzení auta | cze |
dc.subject | LQR | cze |
dc.subject | aktuátor odklonu kola | cze |
dc.subject | přizpůsobení modelu | cze |
dc.subject | jednostopý model | cze |
dc.subject | dvoustopý model | cze |
dc.subject | náprava | cze |
dc.subject | MacPherson | cze |
dc.subject | lichoběžníková náprava | cze |
dc.subject | Active Camber Control | eng |
dc.subject | active safety | eng |
dc.subject | robustness | eng |
dc.subject | boundary conditions | eng |
dc.subject | over-actuation | eng |
dc.subject | LQR | eng |
dc.subject | camber actuator | eng |
dc.subject | model matching | eng |
dc.subject | single track | eng |
dc.subject | twin track | eng |
dc.subject | suspension | eng |
dc.subject | McPherson | eng |
dc.subject | double wishbone | eng |
dc.title | Řídicí systém pro aktivní podvozek vozidla | cze |
dc.title | Vehicle active suspension control system | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Bušek Jaroslav | |
theses.degree.discipline | Systémy a řízení | cze |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13135 [328]