Metodika mechanické fixace lemových spojů pro zajištění rozměrové stability během výrobních procesů
Methodology of mechanical fixation of hemmed joints to ensure dimensional stability during production processes
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Lukáš Chrášťanský
Vedoucí práce
Šanovec Jan
Oponent práce
Evin Emil
Studijní obor
Strojírenská technologieStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou fixace lemových spojů panelových dílů karoserie automobilu. Hlavním cílem disertační práce je návrh nového typu spoje, resp. nové metody fixace lemového spoje. Motivací hlavního cíle práce jsou požadavky, které jsou kladeny na panelové díly karoserie automobilu i jejich výrobu. Především se jedná o rozměrovou stabilitu, kvalitu povrchu pohledových dílů a ekonomičnost provozu. Navržená nová metoda mechanické fixace lemového spoje je ověřena pomocí numerických simulací a sérií experimentů jak na zkušebních vzorcích, tak i na reálném dílu přední kapoty vozidla. Součástí disertační práce je určení metodiky práce s produkčními simulačními softwary AutoForm Forming a AutoForm Assembly pro implementaci nové metody v inženýrské praxi. The dissertation thesis deals with the issue of fixation of the hemmed joints of panel parts of the car body. The main goal of the dissertation is the design of a new type of joint, a respectively new method of fixation of the hemmed joint. The motivation of the main goal of the work is the requirements that are placed on the panel parts of the car body and their production. Above all, it is about dimensional stability, the surface quality of visible parts, and the economy of the production process. The proposed new method of mechanical fixation of the hemmed joint is verified by numerical simulations and a series of experiments both on test specimens and on a real part of the front hood of the vehicle. Part of the dissertation is to determine the methodology of work with production simulation software AutoForm Forming and AutoForm Assembly for the implementation of a new method in to engineering practice.
Kolekce
- Disertační práce - 12000 [300]