Odhad pozice rukou během řízení automobilu
Hand pose estimation during car driving
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kajetán Poliak
Vedoucí práce
Novozámský Adam
Oponent práce
Suk Tomáš
Studijní obor
Aplikované matematicko-stochastické metodyStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra matematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Odhad pozice ruky hraje klíčovou roli v interakcích člověka s počítačem, navíc do jisté míry umožňuje analyzovat chování člověka. Řešení tohoto problému je netriviální kvůli komplikovaným variacím ruky způsobeným komplexní artikulací, překrýváním částí ruky i tvarové, velikostní a barevné nejednoznačnosti. V této práci se k této problematice stavíme komplexně návrhem několika různých metod jak pro detekci, tak pro odhad pozice ruky a ověřením jejich přesnosti. Porovnáváme metody odhadu z hloubkové mapy a z RGB obrazu a následně je aplikujeme na reálná data z trenažéru řízení. Navíc navrhujeme vlastní nástroj k anotaci RGB-D dat pomocí něhož jsme vytvořili testovací datové sady. Hand pose estimation plays a fundamental role in human computer interactions, moreover it allows us to analyze human behavior. The problem is nontrivial due to complicated hand variations caused by complex articulations, self-occlusions or shape, size and color ambiguities. We provide complex proposal of different detection and pose estimation methods and their evaluation. The comparison of deep map and RGB based pose estimation is provided and applied to real-life data from the driving simulator. Furthermore we design an annotation tool for RGB-D data which we used to produce a test dataset.
Kolekce
- Diplomové práce - 14101 [140]