Zobrazit minimální záznam

Analysis of Airport Charges with a Focus on Big-size Airports



dc.contributor.advisorVittek Peter
dc.contributor.authorKateřina Michalská
dc.date.accessioned2021-09-09T22:52:01Z
dc.date.available2021-09-09T22:52:01Z
dc.date.issued2021-09-09
dc.identifierKOS-980732069605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/97466
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je analýza vlivu letištních poplatků velkých letišť v Evropské unii na tržby vybraných letišť. Motivací k výběru tématu bakalářské práce bylo bližší pochopení ekonomického fungování nejvýznamnějších evropských letišť z pohledu provedených výkonů. Práce se zaměřuje na jednotlivá letiště a úvodní analýzu klastrů letišť vytvořených na základě získaných dat o geografických souvislostech, letištním provozu, provozovaných destinacích, výkonových ukazatelích, charakteristice daného trhu a konektivitě. Pro následné posouzení letištních poplatků vzhledem k ekonomické síle jednotlivých letišť a pro porovnání s úvodní analýzou klastrů letišť je využito statistického výpočtu regresní analýzy a korelačního koeficientu. Díky provedené analýze s čtyřmi různými druhy zkoumání byla prokázána velikost vlivu nákladní dopravy, nepřímé a hubové konektivity na tržby letišť z leteckých i neleteckých aktivit.cze
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is the analysis of the influence of airport charges at large airports in the European Union on the sales of selected airports. The reasoning for choosing the topic of this bachelor's thesis was to gain a closer understanding of the economic functioning of the most significant European airports in terms of their performance. The thesis is focused on individual airports and an initial analysis of airport clusters created on the basis of obtained data on the geographical context, airport traffic, operated destinations, performance indicators, market characteristics and connectivity. For the subsequent assessment of airport charges with respect to the economic strength of individual airports and for comparison with the initial analysis of airport clusters, a statistical calculation of regression analysis and correlation coefficient was used. Due to conducting an analysis with four different types of research, the magnitude of the impact of freight transport, indirect and hub connectivity on airport revenues from aviation and non-aviation activities was validated.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLetištěcze
dc.subjectletištní poplatkycze
dc.subjecttržbycze
dc.subjectnepřímá konektivitacze
dc.subjecthubová konektivitacze
dc.subjectAirporteng
dc.subjectairport chargeseng
dc.subjectsaleseng
dc.subjectindirect connectivityeng
dc.subjecthub connectivityeng
dc.titleAnalýza letištních poplatků se zaměřením na velká letištěcze
dc.titleAnalysis of Airport Charges with a Focus on Big-size Airportseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeJozová Šárka
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam