Analýza stresorů u pedagogů vysokých škol ovlivněná pandemií nemoci Covid – 19 v roce 2020
Stressors Analysis of Universities Pedagogues Affected by Covid – 19 Pandemics in 2020.
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tereza Ryšánková
Vedoucí práce
Emrová Lenka
Oponent práce
Škorňová Eva
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá analýzou stresorů působících na pedagogy vysokých škol v období pandemie nemoci Covid – 19 v roce 2020. Cílem teoretické části této práce je seznámení se s terminologií týkající se stresorů, stresu a metod jeho zvládání v profesi pedagoga. Cílem praktické části je analýza stresorů, jejich vliv na pedagogy vysokých škol a definování, zda bylo zaznamenáno rozdílné vnímání jednotlivých stresorů u pedagogů s ohledem na pohlaví, věk či typ fakulty na které vyučují. Praktická část obsahuje kvalitativní a na něj navazující kvantita-tivní výzkum. Výsledky těchto výzkumů potvrdily přítomnost stresorů, které u pedagogů zvýši-ly úroveň jejich stresu. Nejčastěji působícím stresorem byl definován chybějící kontakt se studenty. Naopak streso rnejistoty či únavy u pedagogů nebyl prokázán jako výrazně působící faktor. The bachelor thesis deals with the analysis of stressors acting on university teachers in the period of the Covid-19 disease pandemic in 2020. Terminology related to stressors, stress and methods of its management in the teaching profession. The aim of the practical part is stressors analysis, their impact on university teachers and to define whether different per-ceptions of each stressor were observed among teachers with regard to gender, age or type of faculty they teach at. The practical part includes qualitative and follow-up quantitative re-search. The results of these researches confirmed the presence of stressors that increased the stress levels of the pedagogy teach-ers. Lack of contact with students was defined as the most common stressor. On the other hand, the stressor of uncertainty or fatigue was not found to be a significantly acting factor for the teachers.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]