Stanovení korozní agresivity v okolí dálničních mostů
Determination of corrosion aggressiveness in the vicinity of highway bridges
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jonáš Hajný
Vedoucí práce
Kreibich Viktor
Oponent práce
Svoboda Jakub
Studijní obor
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudijní program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Teoretická část této bakalářské práce přibližuje problematiku koroze, korozní agresivity atmosfér a jejího stanovení. Popisuje základní typy protikorozní ochrany a uvádí obecné zásady pro navrhování konstrukce. Dále se tato část zabývá mostními konstrukcemi, kde se zaměřuje na využití uhlíkových ocelí a ocelí se zvýšenou odolností vůči atmosférické korozi, též známých jako patinující. Praktická část práce hodnotí vliv chloridů a doby ovlhčení, jak na průběh koroze, tak na celkové korozní napadení uhlíkových a patinujících ocelí. Dále se zabývá shromažďováním a zpracováním především hydrometeorologických dat naměřených na konstrukci dálničního mostu (SO 216), za účelem určení korozní agresivity daného prostředí. The theoretical part of this thesis focuses on the issues of corrosion, corrosion aggressiveness and its determination. It describes basic types of protection against corrosion and states general rules for construction design. The thesis then discusses bridge constructions focusing on the usage of carbon steel and steel with higher corrosion resistance, also known as weathering steel. The experimental part evaluates the effect of chlorides and humidification time on both corrosion process as well as the overall corrosive effect on carbon and weathering steel. Finally, the thesis compiles and evaluates hydrometeorological data collected on a highway bridge construction (SO 216) for a purpose of determining the corrosion aggressiveness of surrounding environment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [278]