Identifikace parametrů proudového motoru
Identification of Turbojet Engine Parameters
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Anis Messas
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Hermann Denis
Studijní obor
Informační a automatizační technikaStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Plynové turbíny jsou jedním z nejdůležitějších typů spalovacích motorů v moderní dopravě, jakékoli možné zlepšení výkonu motorů s plynovými turbínami by pomohlo zmenšit celosvětovou roční spotřebu fosilních paliv, a tím i emise nepříznivých skleníkových plynů. Cílem této studie je identifikovat tepelné parametry motoru s plynovou turbínou CM14 - axiální průtok testovaný v laboratoři, také byla provedena analýza tepelného cyklu proudového motoru Turbo s využitím hlavně prvního a druhého termodynamického zákona a Fourierova zákona pro vedení tepla. Identifikace byla provedena pomocí MATLAB Simulink, pomocí 2 metod, první sestává z výpočtu aritmetického průměru vstupů, poté z výpočtu výstupů, a druhá z výpočtu výstupů a jejich aritmetického průměru. Gas turbines are one of the most important combustion engines in modern world’s transportation, any possible improvement of the performance of the gas turbine engines would help to minimize the world’s annual fossil fuel consumption, and hence the emission of the adverse greenhouse gases. The aim of this study is to identify the thermal parameters of a CM14 – Axial flow gas turbine engine tested in a lab, the Analysis of the Turbo jet engine thermal cycle was performed using mainly first and second law of thermodynamics, and Fourier law for heat conduction The identification was done using MATLAB Simulink, through 2 methods, the first consists of calculating the arithmetic mean of inputs then calculating the outputs, and the second consists of calculating outputs then their arithmetic mean
Kolekce
- Bakalářské práce - 12110 [178]