Návrh ocasních ploch rychlostního letounu
Design of tail surfaces of a racing aircraft
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jan Procházka
Supervisor
Brabec Jiří
Opponent
Valenta Jakub
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Úkolem této bakalářské práce je návrh konstrukce a smontovatelnosti ocasních ploch pro ultralehký letoun, navržený v diplomové práci Ing. Jakuba Valenty, vycházející z bakalářských prací pánů Hofrichtera, Němce a Větrovce. Na začátku práce je vypracována rešerše konstrukce a leteckých materiálů. Následně jsou uvedeny pevností požadavky dle předpisu UL 2. Díky těmto pevnostním požadavkům je stanoveno provozní zatížení, na jehož základě je provedeno dimenzování pásnic nosníku kýlové plochy a závěsů stabilizátoru pro jeho uchycení ke kýlové ploše. V závěru práce je proveden hmotový rozbor. The task of this bachelor's thesis is to design construction and assembling of tail planes for ultralight aircraft, designed in the diploma thesis of Ing. Jakub Valenta, based on bachelor's theses of Mr. Hofrichter, Mr. Němec, and Mr. Větrovec. In the beginning of this thesis there is summary of construction and overview of aviation materials. It is followed by strength requirements according to UL 2 regulation. According to this regulation, operating load is determined. Dimensioning of stabilizer hinges to attach to vertical fin and flanges of the beam of vertical fin is determined by operating load. In the end of this thesis, mass analysis is made.
Collections
- Bakalářské práce - 12122 [111]