Zobrazit minimální záznam

Analysis and implementation of planning strategies for guaranteed advertisement selection



dc.contributor.advisorBouška Josef
dc.contributor.authorJakub Dvořák
dc.date.accessioned2021-08-26T22:52:16Z
dc.date.available2021-08-26T22:52:16Z
dc.date.issued2021-08-26
dc.identifierKOS-961987203605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/96792
dc.description.abstractProblém garantované reklamy je problém online stochastického výběru vhodného kandidáta v bipartitním grafu. Tato práce se zaměřuje na existující algoritmy řešící tento problém, konkrétně SHALE, PropAlloc a Advert. V práci tyto algoritmy podrobně popíšeme a vysvětlíme, jak u každého algoritmu proces výběru probíhá. V práci také implementujeme framework pro porovnání algoritmů na výběr garantované reklamy ve srovnatelných podmínkách na nasimulovaných datech. U implementace tohoto frameworku se zaměřujeme na možnost rozšíření o další algoritmy a o možnost vývoje algoritmů. V této práci také implementujeme všechny výše uvedené algoritmy do vytvořeného frameworku a porovnáme je v několika scénářích na základě obchodních požadavků specifikovaných společností Seznam.cz. Z práce vyplývá, že celkově nejlepším algoritmem je algoritmus Advert, ale v některých kategoriích vycházejí lépe ostatní algoritmy.cze
dc.description.abstractGuaranteed display advertisement serving is a problem of online stochastic matching in bipartite graphs. This thesis takes a closer look at existing algorithms solving this problem, namely SHALE, PropAlloc, and Advert. We go on to describe these algorithms in detail, explaining how their individual matching process works. We also implement a bench-marking framework to compare these algorithms in a level playing field with simulated data, with main focus on scalability of this solution to other algorithms, and algorithm development. We implement the before mentioned algorithms into the bench-marking framework, and compare their performance in multiple scenarios based on business requirements specified by Seznam.cz. In the end we determine Advert to be the best performer, however, we also point out the positives of every algorithm.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectgarantovaná reklamacze
dc.subjectporovnávající frameworkcze
dc.subjectSHALEcze
dc.subjectPropAlloccze
dc.subjectSeznam.czcze
dc.subjectPythoncze
dc.subjectguaranteed advertisementeng
dc.subjectcomparison frameworkeng
dc.subjectSHALEeng
dc.subjectPropAlloceng
dc.subjectSeznam.czeng
dc.subjectPythoneng
dc.titleAnalýza a implementace plánovacích strategií pro výběr garantované reklamycze
dc.titleAnalysis and implementation of planning strategies for guaranteed advertisement selectioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeNovák Jiří
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam