Návrh sloupku řízení pro vůz typu Formula Student
Design of steering column for a Formula Student car
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Terézia Ďurkovičová
Vedoucí práce
Kazda Lukáš
Oponent práce
Jasný Michal
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Témou tejto bakalárskej práce je návrh stĺpiku riadenia pre voz určený na súťaže Formula Student. Konštrukcia stĺpiku riadenia sa odvíja od pravidiel súťaže a od dostupného zástavbového priestoru. V práci sú rozobraté možné konštrukčné riešenia stĺpikov riadenia, mechanizmy prenosu krútiaceho momentu a ich výhody a nevýhody. Pre návrh uchytenia stĺpiku riadenia bola využitá funkcia topologickej optimalizácie. Jej výsledok bol následne podrobený MKP analýze, na základe ktorej sa diel upravil tak, aby vydržal dané záťažové stavy. The topic of this bachelor’s thesis is design of a steering column for a car designated for Formula Student Competition. Design of the steering column depends on the competition rules and utilizable space. In the research section of the thesis, different designs of steering columns and torque transmission mechanisms are discussed. The steering column support was created using topology optimization. Based on the FEM analysis the result of topology optimization was then modified to withstand specific load cases.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]