Určování geometrie a aerodynamických parametrů sacího kanálu spalovacího motoru
Determination of geometry and aerodynamic parameters of the IC engine inlet port
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Hermoch
Vedoucí práce
Hatschbach Petr
Oponent práce
Tichánek Radek
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Následující bakalářská práce pojednává o procesu přenosu prostorových dat do prostředí softwaru CREO 4.0 od spolecnosti PTC, bez průvodní technické dokumentace pomocí fotogrametrie, následné numerické analýze proudení a porovnává simulaci s reálnou zkouškou. Na úvod je zmínen důvod potřeby numerické analýzy sacího kanálu. Teoretická cást rámcově pojednává o výpočtových modelech termodynamických rovnic tekutin, diskretizaci výpocetní sítě, výpočtech turbulencí a možnostech simulace proudění vzduchu sacím kanálem zážehového spalovacího motoru Škoda 738.136 B. Praktická cást popisuje samotný postup přenosu dat a nastavení simulace v modulu Creo Flow Analysis, následně porovnává výsledky se standardní stacionární profukovací zkouškou skutecné hlavy válců. This bachelor thesis describes the process of recreating a real 3D object in a virtual space of the software CREO 4.0 by PTC, using photogrammetry. The description of the flow simulation of a recreated model in the Creo Flow Analysis module is included, as well as the comparison of the computed data with the data gained from real-life measurement. The introduction of this thesis summarizes the reasons why there is a need for such an analysis. The theoretical part describes the process of photogrammetry and various computing models which were used throughout development of this method of analysis, such as various equations of state, discretization of the computational grid and the ways of computing a turbulent flow. The practical part describes the process of moving data from real world to virtual space, following the set-up of the analysis and comparing the results with those of the static flow measurement.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]