Návrh úpravy setrvačníkového stanoviště
Proposal of inertia brake test stand modification
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Marčík
Vedoucí práce
Achtenová Gabriela
Oponent práce
Klír Vojtěch
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá modernizací ovládání kotoučové brzdy na setrvačníkovém stavu pro testování automobilových brzd. První část tvoří rešerše možných přístupů včetně popisu ovládání brzd v automobilech a konstrukcí různých setrvačníkových stavů ve světě. V druhé části je stručně popsána úloha, kterou na setrvačníkovém stavu vyhodnocují studenti. Třetí část se zabývá návrhem nového zařízení pro plynulé ovládání kotoučové brzdy. Hlavním cílem je návrh, který umožní zachovat původní zařízení pro výuku studentů, ale zároveň umožní plynulou regulaci brzdné síly a programování různých režimů brzdění. The thesis deals with a disc brake control modification on an inertia brake test stand. The first part of the thesis is a literature review that consists of searching for possible approaches and describing brake control in vehicles and construction of various brake test stands in the world. The second part briefly describes the test stand exercise that is being evaluated by students. The third part brings the proposal of a new device for continuous control of the disc brake. The main goal is to make a proposal that will enable keeping the old device for lecturing purposes but will also enable continuous braking force regulation and programming of various braking modes at the same time.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...