Rekonstrukce tunelů na železniční trati Tanvald - Kořenov
Reconstruction of tunnels on the railway track Tanvald - Kořenov
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Vladík
Vedoucí práce
Hilar Matouš
Oponent práce
Mařík Libor
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Obsahem bakalářské práce je popis problémů a návrh oprav tunelů na železniční trati Tanvald – Kořenov. Na této trati se nachází celkem čtyři tunely – Žďárský, Desenský, Dolnopolubenský a Polubenský (uvedeny ve směru z Tanvaldu do Kořenova). Všechny tunely byly postaveny ve stejném období a mají obdobné parametry (jednokolejné tunely, stejný příčný řez, postaveny obdobným způsobem atd.). Od uvedení tunelů do provozu v roce 1902 proběhly v tunelech různé dílčí rekonstrukce a opravy, jejichž důvodem zpravidla bylo zatékání podzemní a srážkové vody skrz horninový masiv do prostoru tunelů, které vedlo k poškození tunelů. Nejvýznamnější opravy byly provedeny okolo roku 1960. Současný stav tunelů byl zaznamenán v rámci prohlídek tunelů. Pro zlepšení představy bylo provedeno i několik kopaných sond. The content of this bachelor’s work is description of problems and proposal of remedial works associated with the tunnels on the railway track Tanvald – Kořenov. There are four tunnels on this track – Žďárský, Desenský, Dolnopolubenský, Polubenský (listed in direction from Tanvald to Kořenov). All these tunnels were built in the same period and they have similar parameters (single-track tunnels, the same cross-section, similar construction method etc.). There were various partial reconstructions and repairs since the opening of the tunnels in 1902, which were mainly caused by water seepages to the tunnels and consequent damage of the tunnels. The major reconstructions were realised approximately in 1960. Actual state of the tunnels was recorded during their inspections. There were several dug probes realised for better idea about the tunnels.